مجالس سبعه

30 فروردین 1387


هفته ای که گذشت همایش ملی مجالس سبعه (۲۷ تا ۲۹ فروردین) در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

مجلس اول : مولانا و دین؛ مجلس دوم : زبان ادبی آثار مولانا؛ مجلس سوم : محفل ادبی و هنری؛ مجلس چهارم : عرفان و حکمت در آثار مولانا؛ مجلس پنجم: روان شناسی و جامعه شناسی در آثار مولانا؛ مجلس ششم: محفل ادبی و هنری؛ مجلس هفتم: گذری بر اندیشه فرهنگ و هنر در شهر گنبدهای فیروزه ای.

مقاله هایی که ارائه شد از دانشگاههای یزد، اراک، ایلام، شیراز، تهران، شهرکرد، اصفهان و... بود. با اینکه برنامه ی همایش خیلی فشرده و سنگین بود اما فوق العاده ازش انرژی گرفتم مخصوصا از مقاله ی آخر که در رابطه با بازیهای کودکانه در شعر مولانا بود و بررسی روانشناسانه در این مورد... موضوع و نحوه ارائه اش فوق العاده جذاب بود.

و باز این فکر اومد سراغم که ما ایرانیها اصلا قدر چیزایی که داریم را نمی دونیم و این همایش و بالاخص مقاله ی آخر تلنگری بود که این نگاه کلیشه ای به ادبیات کهن را باید تغییر بدیم تا ...

مائیم و نوای بی نوایی                  بسم الله اگر حریف مایی

نظرات 3 + ارسال نظر
پریسا پنج‌شنبه 5 اردیبهشت 1387 ساعت 12:35 ق.ظ

سلام خوش به حالت که رفتی.من امتحان داشتم.دلم سوخت گفتی خیلی خوب بود.):

تو کدوم پریسایی؟!

[ بدون نام ] جمعه 20 اردیبهشت 1387 ساعت 12:19 ب.ظ

من دوست نویدم(بطریهای شناور در آب).وبلاگتو خیلی دوست دارم

احسان چهارشنبه 8 خرداد 1392 ساعت 01:55 ب.ظ

با سلام
یک سوال در مورد همایش مجالس سبعه مولانا داشتم
شما مجموعه مقالات را دارین؟
می تونین یک سری اطلاعات تکمیلی به ایمیل من بفرستین؟
برای پایان نامه ام نیاز دارم
ممنون

نه اطلاعاتی ندارم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد